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“This music breaks down cultural axioms and recombines them. It challenges us all once again to see our personal destiny in a more global context and provides food for thought about society and humanity.”
Orchesterblog
The asambura ensemble interprets, contextualizes and composes classical music in a new way: with diverse cultural, interreligious and post-migrant dialogue perspectives in a way that is sensitive to sound and diversity.
Musicians of different origins and cultural affiliations interact in the asambura ensemble and the associated mediation collective. In doing so, asambura is always looking for ways to make familiar sounds audible and tangible in an innovative way and to build bridges between supposed opposites.
In deliberate friction with the culturally diverse present, which is characterized by social, societal and political conflicts, asambura creates a sound language that opens up new perspectives for an appreciative, discrimination-sensitive coexistence in diversity.
“asambura” – an anagram of the Tanzanian ‘Usambara’ mountains with their view into the infinite vastness – invites us to look beyond our own horizons.
“A moving, courageous album that broadens horizons and ears!
Schubert’s cosmos not only deeply internalized, but also thought ahead.“
– Bayerischer Rundfunk BR –
NEWS
aeterneA – an interreligious Brahmsrequiem
16.11.2024 – Hannover
POLYpontes – a requiem for Mahsa
01.12.2024 – Hannover
[un]questioned answer
w/ Goran Stevanovich & Hannah Schmidt
08.12.2024 – Hannover
Fremd bin ich eingezogen
ein vielfältig kultureller Liederzyklus über Einsamkeit und Begegnungen
nach Schuberts Winterreise und persischer Lyrik
10.Oktober 2024
Liedstadt. Hamburg
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aeterneA
Brahms’ Requiem interreligiös und klanglich neu gedeutet
Komposition: Ilgin Ülkü. Udi Perlman. Yudania Gomez Heredia. Maximilian Guth
28.09. & 16.11. 2024
Lüneburg. Hannover
URAUFFÜHRUNG
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MessiaSASAmbura
Händel’s Messiah klanglich neu gedeutet mit ostafrikanischen Perspektiven
collab w/ POLYlens vokal & Virginia Breitenbaumer
Komposition: Maximilian Guth
09.August 2024
Hoeri am Bodensee
11. & 17.August 2024
Freiburg
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LUX PERPETUA
ein kompositorische Neudeutung von Mozarts Requiemfragment zu einem interreligiösen Zyklus über Ewigkeit
Komposition: Maximilian Guth
18. & 19.05.2024
Karlsruhe. Wiesbaden
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[un]questioned answer
URAUFFÜHRUNG
11.02.2024
NDR Hannover
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FREMD ohne Worte
Erzähl- und Begegnungswerkstatt
w/ Boshra Moustafa
28.11.2023
Ingeborg Drewitz Bibliothek Berlin Steglitz
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POLYpontes
Zyklus über Vergangenheit & Gegenwart. zwischen iranischen und europäischen Musiktraditionen.
Komposition Ehsan Ebrahimi
w/ Andre Bartetzki & D. Moreira
18.11.2023
Ev. luth. Kirchengemeinde St. Matthäus
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FREMD BIN ICH EINGEZOGEN
Sologesang: Julienne Mbojé & Toktam Moslehi
Kompositorische Neudeutung: Maximilian Guth nach Franz Schubert
04.11.2023
St. Canisius Berlin
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Memoiren aus Theresienstadt
diasporAsa
anlässlich der Stolpersteinverlegung
28.10.2023
Synagoge Minden. Saal der Toleranz
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POLYpontes
URAUFFÜHRUNG
Zyklus über Vergangenheit & Gegenwart. zwischen iranischen und europäischen Musiktraditionen.
Komposition Ehsan Ebrahimi
13.08.2023
Sprengel Museum Hannover
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Benefizkonzert
für die syrischen und türkischen Erdbebenopfer
collab w/ Ibrahim Keivo, Ensemble Megaphon & cameo Kollektiv
18.06.2023
Galerie Herrenhausen
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[klangmosaik]
plurales SoloTon ensemble
23.04.2023
Kunstverein Bochum
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MessiaSASAmbura
aufBruch & entGegnung
Collab w/ Michael Gagawala Kaddu
& Kammerchor Weserbergland, Stefan Vanselow
20. & 21.05.2023
Minden & Hameln
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“eine herausragende Wegmarke für die respektvolle Begegnung unterschiedlicher Kulturen und Religionen.”
Prof. Christoph Dahling-Sander
„Es ist eine fantastische Musik mit höchster emotionaler Dichte! Die Farben, die Maximilian Guth und das asambura ensemble kreieren sind atemberaubend.“
Prof. Dr. Eckart Altenmüller
“Sehr eindrucksvoll! Als Hörer ist man berührt, ja, erschüttert von der Botschaft von FREMD BIN ICH EINGEZOGEN, dass Einsamkeit, Verlorenheit und Heimatlosigkeit universelle Menschheitsthemen sind. Durch die makellose Ausführung und die feinfühlige Interpretation der Musik, die sich weit entfernt hält von aufgesetzten Effekten, wird die Aussage besonders plastisch und geht unter die Haut.
Der Auftritt des asambura ensemble war ein ausgesprochener Höhepunkt der WDR 3 Funkhauskonzerte.”Werner Wittersheim | WDR3
“I have been made to re-listen and to re-think found myself gradually drawn into a world
which is neither eastern nor western, but something which is indeed both ‚rich and strange‘.This reimagined winter journey has the power to speak to individuals,
and potentially to join and to bind them.“Claire Seymour | Musicweb International
kultureller austausch
klassische musiktraditionen
avantgarde
interreligiöser dialog
